Leverans

Vid beställning av Emmaljungas produkter så har vi för avsikt att skicka produkterna inom 2 dagar från vårt lager. Där efter tar det 2-4 arbetsdagar för fraktbolaget att leverera varan till utlämningsstället eller för hemleverans. Om det skulle vara något avvikande från ovan information så kommer vi att kontakta dig via mail eller telefon.

Vi har tillgång till att leverera hela Emmaljungas produktsortiment även om det för tillfället inte skulle finnas hemma i lager. Dock har de icke lagerförda produkterna längre leveranstid. Vi ger en återkoppling angående leveransdatum vid varje beställning. Så kontakta gärna kundtjänst om shopen visar ”slut på lager” för närmare leveransbesked.

Frakt

Vid köp av Emmaljungaprodukter för över 1000 kr är leveransen fraktfri.
Överskrider leveransen 20 kg krävs det hemkörning (detta för att ombuden/utlämningsställena inte hanterar paket över 20 kg) Hemkörning kostar 300kr. Andra alternativ för mindre paket är:
Brev 39kr - Brev skrymmande 59 kr – spårbart paket till ombud 69 kr.

Betalmetod

Little Kids Corner erbjuder olika betalmetoder via Klarna.
Faktura 14 dagar - Klarna räntefri delbetalning - Klarna konto - Klarna kortbetalning- Klarna direktbetalning.

Köpalternativ

Som konsument kan du välja att köpa dina Emmaljungaprodukter i vår webbshop.
Du kan även välja att komma till vår fysiska butik på Långebrogatan 18 i Kristianstad.
I vår fysiska butik träffar du utbildad personal på Emmaljungas produkter för bästa rådgivning, information och service.

Garanti, Reklamationer och Service

Om där skulle uppstå något problem eller eventuella fel med din Emmaljungaprodukt så önskar vi att du kontaktar vår kundtjänst för vidare åtgärder, antingen via telefon 044-213000 eller via e-post [email protected]
Little Kids Corner tar hand om din garantier, reklamationer i vidare kontakt med Emmaljunga för att hitta de bästa lösningarna eller åtgärderna. Reklamationer ska ske innan garantin eller reklamationsrätten löper ut. Kassakvittot är en värdehandling med inköpsdatum som behöver uppvisas för att genomföra garantier och reklamationsärenden. När Little Kids Corner har fått ett besked från Emmaljunga om tillvägagångssättet för aktuellt problem så kontaktas du som konsumenten för en vidare överenskommen åtgärd. Skulle produkten behöva skickas till Little Kids Corner för reparation så står Little Kids Corner för frakten. Vi skickar då en fraktsedel som klistras på det emballerade paket.
Kunden lämnar in sitt paket på angivet ombud för den aktuella orten. När det eventuella problemet är åtgärdat så skickas produkten tillbaka till konsument fraktfritt.

Frågor

När du handlar dina produkter i Little Kids Corners webbshop har du alltid möjlighet till rådfrågning, upplysning samt att ta hjälp av personalen från vår fysiska butik. Ring eller maila frågor och funderingar, så svarar personalen så fort vi har möjlighet.

Telefon: 044-21 30 00
E-post: [email protected]